18 Mayıs 2015 Pazartesi

EFENDİMİZİ(SAV) VE ASHABINI AĞLATAN AŞK HİKAYESİ


    Peygamber Efendimizin zamanında şifa hatun diye biri varmış.bu hanım sahabe çok ama çok güzelmiş.onunla evlenebilmek için bir çok sahebe kese kese altın yollamış,kimileri develer hediye etmiş ama şifa hatun hiç birini kabul etmemiş.
bir gün şifa hatun peygamber efendimize(SAV) " ey Allahın Resulü ! bana öyle bir ibadet buyurun ki Allahın Rızasını kazanayım ." 

   Şifa Hatun Peygamber Efendimizden namaz veya oruç gibi şeyler beklerken Peygamber Efendimiz(SAV) " ey şifa !bekar insanın imanı yarımdır,sen evlen ki imanın tam olsun " der.Şifa Hatun "ey Allahın Resulü ben yalnız Allah Rızası için evlenirim ozaman evleneceğim kişiyide siz belirleyin"der.
   Şifa Hatunla evlenmek isteyenler merakla Peygamber Efendimiz (SAV) bakıp acaba kimi seçecek? Şifa Hatunla kimin evlenemsini isteyecek ? Peygamber Efendimiz (SAV)" yarın sabah namazına ilk gelenle evlendireceğim seni Şifa Hatun " der.onunla evlenmek isteyenler" sabah ilk ben mescide gideceğim",hatta bazıları "acaba uyumasamda sabah ilk ben mi gitsem "diye içlerinden geçirirler.
Öte yandan adı Suheyf olan bir sahabede varmış.bu sahabe parası olmadığı,hatta başını sokacak bir evi bile bulunmadığı için hiç böyle bir niyete dahil olmamış.Suheyf nerde yemek bulursa orda yemek yer,nerede uykusu gelirse orda uyurmuş.devamlı Allah Tealaya ibadetle meşgulmüş.kendinisi Şifa Hatuna asla layık görmezmiş.
   Allahın takdirine bakın ki Şifa Hatunla evlenmek için niyetlenen her sahebenin uykusu gelir ve uyuya kalırlar.Mescide giden ise hz.Suheyf olur.namaz kıldıktan sonra Efendimiz (SAV) Şifa Hatunu çağırttırıp "seni Suheyf ile evlendirmek istiyorum" der.

   Peygamber Efendimiz (SAV) Suheyfe dönerek sen eşine mehir olarak ne verebilirsin diye buyurmuş.hz.Suheyf her iki elini açıp"     
  Ey Allahın Resülü benim bir şeyim yok ki"diyecekken Şifa Hatun hz.Suheyfin diğer sahabelerin içinde mahçup olmasın diye bir kese içinde ona altın vererek bunun mehiri olmasını kabul eder.

  Evlendikleri ilk gün hz.Suheyf hanımı Şifa hatuna der ki :"ey Şifa ! sen benimle Allah (CC) rızası için evlendin bu nedenle sen sabretmek,bende senin gibi dini müslüman ve dinine sadık biri ile evlendiğim için şükretmek zorundayız.gel iyisimi biz seninle bu ilk gecemizi ibadetle geçirelim." sabaha kadar ibadet ederler...her secde de gözyaşı dökerler...sabah olunca hz.Suheyf mescide gider,namazdan sonra Efendimiz (SAV) "ey Suheyf gece ne yaptığınızı sen mi anlatırsın yoksa ben mi anlatayım? " diye buyurmuş. Bunun üzerine hz.Suheyf "Allah Resulü daha iyi bilirler" der.Peygamber efendimiz "sizin geceki halinizden dolayı Allah (CC) tüm günahlarınızı affetti " buyurur.bunun üzerine hz.Suheyf " Ey Allahın Resulü ne olur bana dua edinde ohalde ben birdaha günah işlemeden Allah (CC) benim ruhumu alsın" der ve oracıkta ruhunu teslim eder.
bu olay üzerine sahabeler Ey Allahın Resulü gece onların hali nasıldı ? diye merakla sorarlar.bunu üzerine Peygamber Efendimiz buyururlar ki :"onlar bütün gecelerini Allah için ibadetle geçirdiler.orada bulunanlra şaşırınca Efendimiz (SAV) size şaşıracağınız bir haber daha vereyim mi?
" az önce Şifa Hatunda evde ruhunu rahmana teslim etti "

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...